تعمیر موبایل

۱۲ مرحله تعویض باتری سامسونگ اولترا S21

مراحل تعویض باتری سامسونگ الترا s21

گوشی هوشمند سامسونگ اولترا s21 که در سال ۲۰۲۱ از آن رونمایی شد، با ویژگی‌های درخشان خود در رقابت با سایر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار یکی از پرچم‌داران است. اما اگر شما این گوشی را خریداری کرده‌اید و حالا با مشکل زود خالی شدن باتری یا کم‌شدن کارایی و عملکرد آن مواجه شده اید؛ اصلا دلسرد نشوید.

ممکن است با مقایسه گلکسی s21 اولترا با ایفون ۱۲ پرومکس آرزو کرده باشید به جای سامسونگ از برند اپل گوشی‌ هوشمندتان را می‌خریدید. اما نگران نباشید؛ بررسی عملکرد باتری این دو مدل نشان می‌دهد باتری سامسونگ s21 اولترا ساعات طولانی‌تری را بدون نیاز به شارژ کردن در طول روز دوام می‌آورد. پس در این نوشته با بوبوکو همراه شوید تا قدم به قدم تعویض باتری سامسونگ اولترا S21 را تجربه کرده و دوباره از قابلیت‌های هیجان‌انگیز آن لدت ببرید.

اول ایمنی، بعد تعویض باتری

پیش از شروع تعویض باتری به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر باتری باد کرده است مراقب گاز محبوس در آن باشید. این گاز قابل اشتعال بوده و هنگام خارج شدن ممکن است خطرناک باشد.
  2. برای جلوگیری از مخدوش شدن قاب، ال‌سی‌دی یا گلس گوشی حتما از یک صفحه کار تمیز و تراز زیر دست خود استفاده کنید.

خب حالا می‌توانیم یک تعمیر عالی و دقیق را آغاز کنیم. اما پیش از شروع باید به این موضوع اشاره کنیم که این کار تخصصی است و در صورتی که وسایل و مهارت لازم را ندارید، می‌توانید از صفحه تعمیر موبایل با کارشناسان ما در بوبوکو سرویس در تماس باشید تا با خیال راحت مشکل شما حل شود.

قدم ۱: گوشی موبایل را خاموش کنید

دکمه کناری و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار داده و چند ثانیه نگه دارید. در منوی نمایش داده شده روی Power off ضربه بزنید و رمزی که برای قفل کردن گوشی در نظر گرفته‎اید را وارد کنید تا خاموش شود.

قدم ۲: گرم کردن قاب گوشی در تعویض باتری سامسونگ اولترا S21

تعویض باتری سامسونگ اولترا s21 از این جهت که قاب پشت گوشی محکم به بدنه چسبیده شده است، شاید سخت به نظر برسد. اما فقط کافیست قاب پشت گوشی را مقداری گرم کنید. می‌توانید از یک دستگاه دمنده هوای گرم مانند تفنگ حرارتی یا حتی یک سشوار معمولی استفاده کنید و این کار را تا زمانی که گرمای قاب به حدی نرسیده که دستتان را بسوزاند ادامه دهید. سعی کنید گرما را به طور یکنواخت روی سطح قاب پخش کنید.

قدم سوم: قاب را بلند کنید

بلند کردن قاب در مرحله تعویض باتری سامسونگ اولتر S21

در این مرحله از تعویض باتری سامسونگ اولترا S21 ، برای این که بتوانید بین قاب پشتی و صفحه نمایش گوشی فاصله ایجاد کنید به یک ابزار مناسب نیاز دارید. حواستان باشد که از هر ابزار تیزی برای این کار استفاده نکنید. ما ابزار قاب‌بازکن فلزی یا  iFlex را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که لبه های تیز مخصوصی دارد که با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. محدوده قیمتی این ابزار بین ۳٫۹۰۰ تومان تا ۲۲۱٫۰۰۰ تومان به‌صورت تکی و ست کامل است.

حالا یک مکنده را به لبه پایینی قاب وصل کنید و آن را به سمت بالا بکشید. توجه داشته باشید که باید قاب ‌بازکن را هم‌زمان بین قاب و بدنه نگه دارید.

برای اینکه بتوانید با ابزارهای تعویض باتری و تعمیر موبایل بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ابزارهای لازم برای تعویض باتری موبایل را بخوانید.

قدم چهارم: قاب پشتی را جدا کنید

با توجه به این که قسمت های بالایی گوشی و دوربین‌ها از حساسیت بیشتری برخوردارند لازم است تا جداسازی این بخش با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود. بهتر است برای این مرحله از قاب‌بازکن‌های پلاستیکی استفاده شود. مراقب باشید که وقتی به قسمت دوربین می‌رسید قاب‌بازکن را خیلی عمیق وارد دستگاه نکنید تا به دوربین‌ها آسیبی نرسد. برای این که قاب دوباره به بدنه نچسبد، تکه‌های پلاستیکی را آرام‌ زیر قاب حرکت دهید تا چسب شل شود و قاب به طور کامل از بدنه فاصله بگیرد. حالا پلاستیک‌ها را بردارید و قاب پشتی را کاملا جدا کنید.

قدم پنجم: پیچ‌ها را باز کنید

مطابق عکس، پنج پیچ اتصال محفظه شارژر را باز کنید و اتصال‌دهنده باتری به برد را جدا کنید. برای این کار ابتدا ورقه فلزی که برای آنتن NFC است را بردارید.

قدم ششم: محفظه شارژ را بردارید

اتصال‌دهنده‌ی مشکی‌رنگ محفظه شارژ را از برد جدا کنید. برای این کار بهتر است از یک ابزار پلاستیکی مخصوص کمک بگیرید. از قسمت پایین شروع به جدا کردن کنید چرا که چسبندگی کمتری به برد دارد.

داخل برد s21 ultra یک اتصال دهنده نارنجی‌رنگ وجود دارد. با برداشتن آن توسط یک اسپاتول پلاستیکی که قیمتی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان دارد، به راحتی می توانید کابل‌های دیگر را جدا کرده و به باتری دسترسی داشته باشید.

قدم هفتم: بلندگو را جدا کنید

مطابق عکس، پیچ‌‌های بلندگو را باز کنید. یادتان باشد تا پایان تعویض باتری سامسونگ اولترا S21 پیچ‌های باز شده vh در یک محفظه مخصوص نگهداری کنید تا گم نشوند. حالا به دقت بلندگو را بردارید و کنار بگذارید.

قدم هشتم: کابل‌های اتصال را جدا کنید

با استفاده از ابزار پلاستیکی مخصوص کابل‌هایی که از USB به مادربرد و بالعکس وصل شده‌اند را جدا کنید.

قدم نهم: کابل‌های صفحه‌ نمایش را جدا کنید

با استفاده از ابزار پلاستیکی، اتصال‌دهنده‌های صفحه‌ نمایش را از USB و مادر برد جدا کنید. حالا می‌توانید کابل صفحه نمایش را به طور کامل از دستگاه جدا کنید.

قدم دهم: باتری را بلند کنید

بلند کردن باتری در تعویض باتری سامسونگ اولترا S21

برای تعویض باتری سامسونگ اولترا s21 لازم است بتوانید چسب آن را شل کنید تا راحت‌تر از دستگاه جدا شود. برای این منظور لازم است باتری را مقداری گرم کنید. البته مواظب باشید که باتری را مستقیما گرم نکنید و این کار را از سمت صفحه نمایشگر و با شدت کم انجام دهید. حالا با استفاده از مکنده، باتری را از روی دستگاه بلند کنید.

قدم یازدهم: باتری جدید را در محفظه مخصوص قرار دهید

در این مرحله اتصال‌دهنده‌های باتری جایگزین را خم کنید تا بتواند به خوبی روی دستگاه چفت شود. حالا باتری را در جای مخصوص قرار دهید و اندکی فشار دهید. محدوده قیمت باتری S21 ultra از ۶۲۰٫۰۰۰ تومان تا ۷۱۸٫۰۰۰ تومان است.

مرحله آخر: کابل‌ها و پیچ‌ها را متصل کنید

در مرحله آخر تعویض باتری سامسونگ اولترا S21 لازم است تمامی کابل‌ها، پیچ‌ها و اتصالات را روی باتری جدید قرار دهید. در ابتدا کابل‌های صفحه نمایش را متصل کنید. سپس اتصال‌دهنده‌ها را به مادربرد و برد USB وصل کنید. حالا بلندگو را سر جای خود قرار دهید و پیچ‌های آن را ببندید. آنتن NFC را درون دستگاه قرار دهید و انتهای پشت آن را کمی فشار دهید تا چسب آن دوباره بچسبد.

در نهایت اتصال‌دهنده‌‌ی نارنجی‌رنگ را به برد و پوشش فلزی را با پیچ به دستگاه وصل کنید.

سخن آخر؛ مقایسه سامسونگ s21 اولترا با سایر پرچم‌داران

کمپانی سامسونگ ۱۰ ماه پس از معرفی گلکسی S21 اولترا، مدل سامسونگ s12 پرومکس را به بازار عرضه کرد که تغییرات محسوسی با مدل پیشین خود دارد. از این تغییرات می‌توان به افزایش ظرفیت و هم‌چنین ارتقای سرعت شارژ باتری آن از ۲۵ وات به ۴۴ وات اشاره کرد. اگر کارایی باتری موبایل برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، این مدل نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

سامسونگ s21 اولترا هم‌چنان مانند گلکسی s21 فاقد کابل اتصال قابل جداشدن برای صفحه نمایش است. در صورتی که نیاز به تعویض ال‌سی‌دی s21 ultra پیدا کردید در ابتدا مطمئن شوید که مشکل اصلی از ال‌سی‌دی است و گلس گوشی شما آسیب ندیده است. چرا که در این صورت تنها با تعویض گلس s21 ultra مشکل برطرف می‌شود. اما در صورت نیاز به تعویض صفحه نمایش نیز همانند چند مرحله ابتدایی تعویض باتری سامسونگ اولترا s21، قاب پشتی را جدا کرده، کاور روی برد را بردارید و کابل صفحه نمایش را از برد اصلی دستگاه جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *