تعمیر لپ تاپ

۵ علت تصویر ندادن لپ تاپ + راه حل

چرا لپ تاپ روشن می شود، اما تصویر ندارد

گاهی اوقات ممکن است لپ تاپ شما روشن شود، اما تصویر ندهد؛ موضوعی که اگر برای چندبار تکرار شود مشکل‌ساز به نظر خواهد رسید. موارد مختلفی مانند مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باعث تصویر ندادن لپ تاپ می‌شود که در این مطلب به آنها اشاره کرده‌ایم. بااین‌حال، خبر خوب این است که این موضوع معمولاً فاجعه‌بار نیست و در این نوشته علاوه بر اینکه دلایل این موضوع را بررسی کرده‌ایم، راهکارهای لازم را ارائه کرده‌ایم.

مشکل صفحه نمایش؛ علت تصویر ندادن لپ تاپ

رایج‌ترین مشکل در روشن نشدن مانیتور لپ تاپ مربوط به نمایشگر لپ تاپ است. ممکن است صفحه‌نمایش آسیب‌دیده یا معیوب شده باشد. این اتفاق باعث می‌شود هیچ تصویری روی صفحه نمایش دیده نشود. همچنین در برخی موارد، نور پس‌زمینه صفحه‌نمایش ممکن است شکسته شود و به نظر برسد که لپ تاپ هیچ تصویری را نمایش نمی‌دهد. گاهی اوقات ممکن است لپ تاپ در وضعیتی باشد که سیگنال ویدئویی به یک نمایشگر خارجی می‌فرستد. برای بررسی این موضوع، کلید تغییر حالت نمایشگر یا ترکیبی (اغلب Function + یکی از کلیدهای F) را در لپ تاپ خود فشار دهید.

مشکلات کارت گرافیک؛ روشن نشدن مانیتور لپ تاپ

مشکل تصویر ندادن لپ تاپ

کارت گرافیک (یا GPU) لپ تاپ وظیفه پردازش تصاویر و ارسال آنها به نمایشگر را بر عهده دارد. اگر پردازنده گرافیکی مشکل داشته یا معیوب باشد، ممکن است باعث شود تصویری روی صفحه‌نمایش داده نشود، حتی اگر لپ تاپ روشن باشد. اگر صفحه لپ تاپ خالی است، اما زمانی که مانیتور خارجی را به آن وصل می‌کنید، تصویر ظاهر می‌شود، نشانه واضحی از مشکل کارت گرافیک است.

مسائل نرم‌افزاری؛ علت بالا نیامدن صفحه لپ تاپ

گاهی اوقات، در پاسخ به این سوال که علت تصویر ندادن لپ تاپ چیست، باید مسائل نرم افزاری را جستجو کنیم و ممکن است مشکل از سخت‌افزار نباشد. تنظیم نادرست وضوح صفحه یا یک درایور صفحه‌نمایش مشکل‌ساز می‌تواند باعث خالی ماندن صفحه شود. در چنین وضعیتی، بوت کردن لپ تاپ در حالت ایمن می‌تواند به شناسایی این مشکل کمک کند. اگر تصویر در حالت امن ظاهر شد، احتمالاً مشکل نرم‌افزاری است.

مشکلات بایوس علت دیگر برای تصویر ندادن لپ تاپ

تصویر ندادن لپ تاپ به علت مشکل بایوس

بایوس (Basic Input/Output System) کد اولیه‌ای است که به وقت راه‌اندازی لپ تاپ، اجرا می‌شود و وظیفه سنگین و مهم بارگذاری سیستم عامل را دارد. همچنین بایوس باید قطعات سیستم مانند کارت گرافیکی، صفحه کلید، ماوس، هارد دیسک ها و سایر سخت‌افزارها را تشخیص و شناسایی کند. به این ترتیب، اگر بایوس مشکلی داشته باشد، ممکن است باعث شود لپ تاپ شما روشن شود؛ اما هیچ تصویری نمایش داده نشود. یکی از مواردی که شما را به وجود مشکل در بایوس مطمئن می‌کند، عدم راه‌اندازی لپ‌تاپ با لوگوی سازنده است.

چرا لپ تاپ روشن می‌شود، اما تصویر ندارد؟ مشکل رم یا مادربورد

یک حافظه رم معیوب هم می‌تواند باعث مشکلات نمایشگر شود. هنگامی که رم به‌درستی کار نکند، ممکن است لپ تاپ نتواند به‌درستی بوت شود که در نتیجه آن، یک صفحه خالی ایجاد خواهد شد. همچنین وجود مشکل در مادربورد لپ‌تاپ هم می‌تواند منجر به عدم نمایش تصویر روی صفحه شود. برخی از این مشکلات شامل اشکالات در کارت گرافیک، داغ شدن زیاد لپ تاپ، مشکلات منبع تغذیه و خراب شدن کابل ویدئویی است.

راه حل مشکل تصویر ندادن لپ تاپ

همانطور که شما هم متوجه شده‌اید، در بسیاری از موارد تصویر ندادن لپ‌ تاپ مشکل سخت‌افزاری است و راه‌حل تا حد زیادی به داشتن دانش در این حوزه بستگی دارد. بنابراین بهتر است برای رفع چنین مشکلی از راهنمایی کارشناسان متعهد و ماهر کمک بگیرید، برای اینکار می‌توانید با بوبوکو سرویس هم تماس بگیرید.

کارشناسان با توجه به مشکلی که ممکن است از جانب صفحه‌نمایش، پردازنده گرافیکی، رم یا مادربورد باشد، راه‌حل مناسب را ارائه می‌دهند. برای مشکلات نرم‌افزاری هم، راه‌اندازی لپ تاپ در حالت ایمن و به‌روزرسانی یا بازگرداندن درایورهای نمایشگر کمک‌کننده است. در صورتی که مشکل از بایوس باشد، لازم است که بازنشانی شده یا نسخه بایوس به‌روز شود.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در این نوشته ارائه کردیم، مشخص شد که تصویر ندادن لپ تاپ دلایل مختلفی دارد و بسیار مهم است که شما بتوانید دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید و پس از آن، اقدام به رفع مشکل کنید. اما اگر در تشخیص هر کدام از این مشکل‌ها، نیاز به راهنمایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با همکاران ما در بوبوکو سرویس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *