تعمیر لپ تاپ, دانستنی‌های لپ تاپ

۴ علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ+ راه حل

چرا آیفون شارژ نمیشود؟

آیا لپ تاپ شوخی‌اش گرفته و خود به خود صفحه روشن را سیاه می‌کند؟ آن هم زمانی که در حال انجام کار مهمی هستید یا یک فیلم دوست‌داشتنی را تماشا می‌کنید؟ این مشکل ممکن است حتی زمانی که روشنایی صفحه نمایش روی حداکثر خود تنظیم شده باشد، رخ دهد و مشاهده محتویات لپ تاپ را برای شما دشوار کند. در چنین شرایطی لازم است مشکل را شناسایی کنید تا دوباره چنین اتفاقی را تجربه نکنید. بنابراین بی‌معطلی برویم سراغ اصل ماجرا: علت و دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ و راه‌حل‌های قطعی برای حل این مشکل.

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ چیست و راه حل های این مشکل

در ادامه چند دلیل اصلی که باعث سیاه شدن صفحه لپ تاپ می‌شود، بررسی شده است:

مسائل سخت افزاری، علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ

یکی از دلایل اصلی کم نور شدن صفحه نمایش لپ تاپ، نقص سخت افزاری است. این موضوع می‌تواند مشکل نور پس‌زمینه صفحه LCD شما باشد که مسئول روشنایی است. اگر نور پس زمینه از کار بیفتد، صفحه نمایش بسیار تیره‌تر می شود.

یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری مربوط به خرابی اینورتر است؛ اینورتر قطعه‌ای است که برق نور پس زمینه را تامین می‌کند و اگر از کار بیفتد، منجر به کم نور شدن صفحه می‌شود. همچنین ممکن است کابل اتصال اینورتر و نور پس زمینه شل یا آسیب ببیند و همین موضوع باعث سیاه شدن صفحه لپ تاپ شود.

تنظیمات ذخیره انرژی

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ به خاطر تنظیمات ذخیره انرژی

تنظیمات صرفه‌جویی در انرژی لپ تاپ می‌تواند دلیل دیگری برای کم نور شدن ناگهانی صفحه نمایش باشد. این تنظیمات برای حفظ عمر باتری با کاهش روشنایی صفحه نمایش زمانی که لپ تاپ به برق وصل نیست یا برای مدت معینی غیرفعال است، طراحی شده است.

مشکلات نرم افزار یا درایور

در برخی موارد، تیرگی صفحه نمایش لپ تاپ می‌تواند به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری یا درایور باشد. درایور نمایشگر قدیمی یا خراب می‌تواند منجر به مشکلات روشنایی شود. به‌علاوه، برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری می‌توانند تنظیمات نمایش را تغییر دهند و باعث تیرگی صفحه نمایش شوند.

حسگر نور محیط

بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن دارای حسگر نور محیطی هستند. این مولفه روشنایی صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند. اگر سنسور عملکرد نادرست داشته باشد، باعث تاریک شدن غیرمنتظره صفحه می‌شود.

راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از کاهش نور صفحه نمایش لپ تاپ

با توجه به وجود این مشکلات، احتمالا خودتان متوجه شده‌اید چطور می‌توانید برخی از آنها را حل کنید، اما در ادامه تمام این راه‌حل‌ها را برای حل مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ لیست کرده‌ایم:

اجزای سخت افزاری را بررسی کنید

اگر به مشکلات سخت افزاری مشکوک هستید، بهتر است موضوع را با یک متخصص درمیان بگذارید، به خصوص اگر با اجزای لپ تاپ آشنا نیستید. یک متخصص می تواند نور پس زمینه، اینورتر و کابل های مربوطه را برای هر گونه مشکل بررسی کند. برای اینکار می‌توانید با همکاران ما در بوبوکو سرویس در تماس باشید.

تنظیمات برق را تنظیم کنید

برای بررسی اینکه آیا تنظیمات برق باعث این مشکل شده است یا خیر، گزینه‌های برق لپ تاپ خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشنایی صفحه برای هر دو حالت باتری و اتصال به برق با حداکثر روشنایی تنظیم شده است (البته یادتان باشد، تنظیم حداکثر روشنایی، باعث مصرف بیشتر شارژ باتری می‌شود).

به‌روز رسانی یا بازگرداندن درایورهای نمایشگر

اگر مشکل از درایور است، سعی کنید درایورهای نمایشگر خود را به روز کنید. اگر صفحه پس از به‌روزرسانی اخیر کم‌نور شد، بازگشت به نسخه درایور قبلی ممکن است مشکل را حل کند.

سنسورهای نور محیطی را غیرفعال یا تنظیم کنید

اگر لپ‌تاپ شما دارای سنسور نور محیطی است، آن را غیرفعال کنید تا ببینیدمشکل حل می‌شود یا خیر. البته روند غیرفعال کردن آن از یک مدل لپ تاپ به مدل دیگر متفاوت است، بنابراین به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. اگر ترجیح می دهید سنسور را غیرفعال نکنید، می‌توانید تنظیمات حساسیت آن را به جای آن تنظیم کنید.

روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

تنظیمات صفحه نمایش برای حل مشکل سیاه شدن لپ تاپ

مطمئن شوید که روشنایی لپ تاپ شما بالا است. اینکار ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما گاهی‌اوقات راه حل به سادگی فشار دادن کلید عملکرد مناسب برای افزایش روشنایی است.

تنظیم مجدد کارخانه

اگر با انجام همه این موارد، سیاه شدن صفحه لپ تاپ تغییری نکرد، باید از فرایند برگشت به تنظیمات کارخانه کمک بگیرید. اما به یاد داشته باشید اینکار باید آخرین راه حل شما باشد، زیرا تمام داده‌های شما را پاک می‌کند. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از تمام فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

جمع‌بندی

کم نور شدن ناگهانی صفحه نمایش لپ تاپ می‌تواند نگران کننده باشد، اما اغلب مشکل جدی نیست و می‌توان با چند تنظیمات یا به‌روز‌رسانی آن را برطرف کرد. با این حال، اگر راه‌حل‌هایی که ارائه کرده‌ایم، کار نمی‌کنند، توصیه می‌شود برای بررسی مشکلات سخت افزاری با یک کارشناس مشورت کنید تا به صورت دقیق‌تری علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ را مشخص کنند. در هر صورت، رسیدگی سریع به این مشکل به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد در اسرع وقت به استفاده معمولی از لپ تاپ خود بازگردید. همچنین دلایل دیگری برای سیاه شدن صفحه اسکرین لپ تاپ وجود دارد که در این نوشته اشاره نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *